Blog o wyposażeniu wnętrz
czwartek Grudzień 14th 2017

Statystyki

  • Wszystkich wizyt: 863
  • Dzisiaj wizyt: 1
  • Wszystkich komentarzy: 2

Menu na chłodne dni, czyli co jeść jesienią

Nie da się zaprzeczyć, że nasze samopoczucie w dużej mierze zależy od tego, co jemy. Nie ma takiej diety, która (przynajmniej w naszym klimacie) sprawdzi się przez okrągły rok. Specjaliści od żywienia dowodzą, iż menu należy dostosowywać do pory roku, korzystając z tego, co najlepsze oferuje nam natura w danych miesiącach. Nie warto kupować truskawek zimą, są hodowane sztucznie i nie mają ani pożądanego smaku ani wartości odżywczych. Co zatem powinniśmy serwować naszemu organizmowi jesienią?

Ciepły posiłek dodaje energii

W chłodne dni najczęściej mamy ochotę na coś ciepłego, i dobrze, bo właśnie tego potrzeba naszemu organizmowi. Dotyczy to także śniadania, które, jak wiadomo, jest najistotniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Idealną propozycją jest zupa mleczna z dodatkiem pełnoziarnistych płatków i rodzynek. Zamiast cukru, użyjmy miodu – jest pyszny i ma walory odżywcze, warto dodać go również do herbaty (ale nie wrzącej, która pozbawi go wartości). Na obiad czy kolację również warto zaserwować zupę, która rozgrzeje organizm i doda energii. Szczególnie godne polecenia są zupy-krem, pomogą je przygotować wielofunkcyjne roboty kuchenne (Czytaj więcej: www.philips.pl). Zmiksować można właściwie każdą zupę: pomidorową, brokułową, cebulową. Ciekawą propozycję stanowi słodko-pikantna zupa dyniowa z dodatkiem ziemniaków, jogurtu, czosnku, carry i gałki muszkatołowej.

Krajowe dobra

Jesienią warto korzystać z wyhodowanych w Polsce, sezonowych owoców i warzyw, zamiast kupować te importowane. Niech nas nie kuszą sprowadzane z zagranicy cytrusy, z ich spożywaniem trzeba poczekać do lata. Marchewka, buraki, seler, pietruszka, kiszona kapusta mogą stanowić podstawę jesiennego menu. Sok marchewkowy to jak najbardziej wskazany napój. Jeśli chodzi o owoce, warto sięgnąć po krajowe jabłka, gruszki, śliwki, nie bójmy się też suszonych owoców. Pieczone jabłko czy gruszka z dodatkiem miodu i cynamonu może stanowić również pyszny i zdrowy deser. W chłodne dni nie żałujmy sobie warzyw i owoców pod każdą postacią – kiszonych, marynowanych czy gotowanych.

Jesienne menu powinno obfitować w zioła i przyprawy. Czosnek i cebula to nasi sprzymierzeńcy w budowaniu odporności. Z kolei mało popularny w Polsce imbir ma nie mniejsze zalety – oczyszcza organizm i rozgrzewa; z powodzeniem może stać się składnikiem zup, sosów, a nawet ryb.

//

Komentuj